ma in da house

ma in da house

17.1.10

~tragedi~

Pada hari Sabtu bersamaan 16 Januari 2010 (30 muharram) satu kejadian yang di anggap 1st gak la pada aku sekeluarga. Rumah kitaorang kena pecah @ ader pencuri masuk la...lebih kurang pada jam 3 pagi, kitaorg sumer dah tido...mmg tak sedau la, erm agak2 kena pukau kowt...yang hilang moto LC 135 mak aku dan hp Ngage adik...nasib la bilik aku, bilik sakdi dan bilik mak berkunci...tetapi moto tu berada di dalam rumah, moto aku berada di luar...herm pelik kan...tp mmg depa aim moto LC je kowt...
kejadian tu mak yang sedar dalam jam 8.20 pagi, masa tu dia tngah menyapu2 kat blakang bilik aku tu, tup2 ternmpak ader 3 keping cermin yang telah di buka, mula2 mak ingat cermin tu terjatuh ke ape ke, rupa2 tingkap nako tu telah terkopak...so ape lagi, mak ajak abah p report kat balai...
Elok plak pagi tu aku tak de, kebetulan paklong aku ajak teman dia p POLI seberang perai amik fatin..so aku pegi lah, walau pon my B tu marah2...sehingga kan kitaorg bergaduh besau le jugak...erm mmg malang tol hari tu, dah jatuh di timpa tangga...tp alhmdulillah berkat kasih dan syg kitaorg akhirnya berbaik la jugak...hehehe...
Blk pada cerita kejadian pagi tadi, polis pon telah datang ke rumah utk mengambil maklumat dan mengesan cop jari, tp tak dapat sebab, almaklumlah rumah kg, tingkap pon rajin sgt lah bercuci nye kan...hua3...so xdpt lah...ape yg polis lakukan, membuat roadblock disetiap tempat..mmg dalam laporan, bnyak sgt moto jenis LC ni hilang...ape2 pon ni mmg pengajaran lah buat korang dan buat keluarga aku...walaupon pintu berkunci dan moto berada di dalam rumah, tetap jugak ader pencuri yg durjana tu nak masuk..eeeeeeee geram tol...





No comments:

Post a Comment